יולי        2011


סיכום יום עיון להשקת הספר "תקשוב, למידה והוראה"


בתחילת אפריל התקיים יום עיון לרגל השקת הספר 'תקשוב, למידה והוראה', בעריכת פרופ' דוד חן וד"ר גילה קורץ מבי"ס לחינוך במרכז ללימודים אקדמיים. יום העיון עסק בהיבטים עתידיים של שילוב התקשוב בלמידה והשתתפו בו מומחים, חברי סגל וסטודנטים.

פאנל המומחים העלה תהיות ומחשבות הנוגעות לעתיד התקשוב. פרופ' רפי נחמיאס, ראש בי"ס לחינוך באוניברסיטת  תל אביב, אמר כי תהליך התפתחות המהפכה הטכנולוגית הוא אבולוציוני שמתמשך ומתפתח, ארוך ומורכב וכולל בתוכו  ערכים לגבי מהות החברה ומהי הפדגוגיה הרצויה. ד"ר אינה בלאו מאוניברסיטת  חיפה  רואה את תפקיד אנשי חינוך כמחנכים את דור העתיד לבינה דיגיטלית. ד"ר בלאו מבקשת שיושם דגש על מקומות של המורה בתהליך. לדעתה, חשוב להתחבר למקום שאותו רואים המורים  כבעייתי והם מבקשים לשנות, אחרת לא יהיו שותפים לתהליך.

ד"ר רלי בריקנר, מנהלת מחלקות הדרכה והערכה באוניברסיטה הפתוחה  ציינה שבמחקר שהיתה שותפה לו נמצא  כי מרבית המורים נמצאים בשלב  שבו הם יכולים להשתמש בטכנולוגיה לדרכי הוראה אחרות אולם  ללא שינוי פדגוגי מעמיק.  ד"ר בריקנר  הציגה מחקר נוסף שעמדה בראשו ושבחן עמדות סטודנטים כלפי הטכנולוגיה. במחקר זה מצאו שרוב הסטודנטים מעדיפים לבוא למפגשי פנים אל פנים, אבל גם מעדיפים לצפות מביתם בהקלטות של הרצאות חיות.

נכתב על ידי ד"ר גילה קורץ


צפו בסרטונים המסקרים את יום העיון.

צפו בתמונות מיום העיון.